Bekijk de online versie.
Nieuwsbrief Naar 18 jaar - nr 28    

Start NIXzonderID actie op 17 mei in Utrecht

Start NIXzonderID actie op 17 mei in Utrecht

De aftrap van NIXzonder ID vindt plaats op 17 mei in Utrecht samen met het ministerie van VWS, de gemeente Utrecht, Stichting NIX18 Utrecht en het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL). Staatssecretaris Paul Blokhuis van VWS en wethouder Volksgezondheid Victor Everhardt van de gemeente Utrecht benadrukken het belang van NIXzonderID en openen de actie. Staatssecretaris Paul Blokhuis lanceert ook de nieuwe e-learning van het CBL voor supermarktmedewerkers. De wethouder vertelt over de samenwerking bij het toezicht op de naleving van de leeftijdsgrens door horecaondernemers verenigd in de Stichting NIX18, Koninklijke Horeca Nederland en de gemeente zelf. Landelijke (pers)aandacht ondersteunt en versterkt de boodschap van alle lokale en regionale acties.

Nieuwe NIXzonderID poster: de ‘Ananas’!

Nieuwe NIXzonderID poster: de ‘Ananas’!

De afbeelding van de 'Ananas flyer' is - op verzoek van velen - beschikbaar als poster drukbestand. Deze poster heeft een zomerse uitstraling en is goed bruikbaar bij zomerse activiteiten waarbij aandacht voor NIXzonderID gevraagd wordt, zoals festivals, eindexamen- of schoolfeesten, braderieën en kermissen.
 

Direct naar de posters op naar18jaar.nl

Social posts over NIXzonderID

Social posts over NIXzonderID

Hoe en wanneer kan NIXzonderID ingezet worden via Facebook, Twitter of Instagram? In de toolkit bij 'Bouwstenen voor PR' vindt u suggesties, voorbeelden en, specifiek voor social media vormgegeven afbeeldingen.

Naar de toolkit Bouwstenen voor PR

Supermarkten en verstrekkers: win de NIX18 taart

Supermarkten en verstrekkers: win de NIX18 taart

Supermarkten en andere winkels die posters met 'Help je me mee? pak alvast je ID' zichtbaar ophangen en een foto hiervan insturen, dingen mee naar een grote 'met de complimenten van NIX18' taart voor het personeel. Via een mailing van mediabureau HvdM worden ze geattendeerd op deze actie en geïnformeerd hoe de foto ingestuurd kan worden. Deze taarten actie loopt van 17 mei tot 1 juni.

Factsheet Zien drinken doet drinken?

Factsheet Zien drinken doet drinken?

Hoewel kinderen en (jonge) adolescenten zelf geen of weinig ervaring hebben met het drinken van alcohol, zien zij het overal om zich heen. Zij ontwikkelen kennis en normen over alcohol via belangrijke rolmodellen in hun sociale omgeving (zoals ouders, vrienden, maar ook rolmodellen in films en sociale media). Tijdens de adolescentie richten jongeren zich daarbij steeds meer op (populaire) leeftijdsgenoten. Welke invloed heeft alcohol in de sociale omgeving op de kennis, opvattingen en het (latere) alcoholgebruik van kinderen en (jonge) adolescenten?

Lees verder op naar18jaar.nl